Skab opmærksomhed om din sag overfor dine interessenter.

Information

Sted
Jesper Brochmands Gade 10, 2200 København N
Tidspunkt
Opstart d. 3 marts
Tilmelding
https://www.altinget.dk/arena/uddannelse/masterclass-i-public-affairs-foraar-2021
Pris
29.995 kr. ex. moms
Kursus
3. marts - 28. april 2022

Har du ansvar for public affairs, kommunikation eller presse i din organisation eller virksomhed, så ved du, at det kræver et stort arbejde at få lige netop jeres interessenter til at høre om og forstå jeres sag.

Derfor afholder Altinget/Mandag Morgen og Operate masterclassforløb indenfor Public affairs og politisk dagsordensættelse i bredere forstand. På kurset vil du modtage værktøjer og teori til at identificere dine interessenter og udvikle en kommunikationsindsats, der får netop din sag på deres dagsorden.

 

1) Prioriterer mål, udvikler den rette strategi, bygger platformen, formulerer budskaber og opsætter KPI’er, så du kan følge med i, om du er nået ud til målgruppen og har fået flyttet deres holdninger.


2) Udvikler indhold der kan aktivere, engagere og påvirke dine målgrupper med både kreative virkemidler og solid dokumentation.


3) Aktiverer dine budskaber i pressen, digitalt og på sociale medier hvor du ved brug af data sikrer, at du rammer og opnår interaktion med de rette segmenter af målgruppen. Der hvor de er, og med den rette vinkel.

Agenda setting sætter et nyt problem på dagsordenen – som vi ikke før var opmærksomme på, og dermed åbner op for nye løsninger fx Plastic Change eller Stop Spild af Mad.

Starter en engagerende samtale og rykker ved vores forståelse af og holdning til et bestemt emne som fx Me too.

Søger indflydelse for at påvirke en eksisterende lovgivning og ændre ved måden vi definerer en allerede kendt sag som fx Vækst i Generationer som gjorde skat til et spørgsmål om vækst og arbejdspladser fremfor ulighed og omfordeling. Eller Virkelighedens velfærd, som synliggjorde hvordan den faktiske velfærd adskilte sig fra politikerne skåltaler. 

- Indsigt i strategier, overvejelser og output af en række cases med Agenda setting, som aktørerne bag vil komme og præsentere

- Indsigt i en lang række public affairs og kommunikationsgreb herunder kampagner, PR, sociale medier, stakeholder- og issue management og erfaring, med hvordan du udvælger  og sætter grebene i spil

- Viden om en række digitale værktøjer, der kan medvirke til, at du når dine interessenter på de platforme, hvor de befinder sig og opnår interaktion med dem

- Værktøjer til identificere dine interessenter og udvikle en kommunikationsindsats, hvor du lærer at målrette dit budskab over for dine interessenter

- Din egen case i form af et eksekveringsklart projekt. Du skaber dit eget Agenda setting projekt med udgangspunkt i en aktuel udfordring fra din organisation, og får sparring undervejs fra kursusleder og deltagere.

 

Tilmelding: Tilmeldingen sker her. 

Sted: Operate, Jesper Brochmands Gade 10, 2200 København N.

Pris: 29.995 kr. ex. moms

Fast underviser er Kirstine Rask Lauridsen, Direktør, Operate A/S

Mennesker by traffik 2